Facebook je promijenio pogled na Internet?

Nema sumnje da je Internet promjenio svijet, ali isto tako nema sumnje da je facebook promjenio Internet. Ni sam Mark Zuckerberg kada je stvarao facebook vjerojatno nije bio svjestan koliko će privlačnu oglašivačku platformu stvoriti. Online marketing postaje neizostavan odjel kompanija širom svijeta, a facebook je postao neizostavan dio online marketinga. Ne postoji internetski prostor na kojem je korisnik više fokusiran. Oglašavanje na Facebooku trenutno je cool ali nikako nije najefikasnije na Internetu. Valjana e-mail adresa jest sve što je potrebno za registraciju i kreiranje profila na Facebooku. Jednom kada se korisnik registrira, može uređivati svoj profil i priključiti se regionalnoj mreži gdje upoznaje ljude iz svoje okoline.

Korisnike se potiče na to da šalju osobne informacije, fotografije, da odgovaraju na pitanja o omiljenim filmovima, knjigama, glazbi. Profili s pravim imenom i prezimenom te autentične informacije o pojedinim korisnicima razlozi su planetarne popularnosti Facebooka jer svi žele znati što više o svojim poznanicima i prijateljima.Korisnik koji više ne želi biti član Facebooka, može obrisati svoj profil tako da dadne naredbu za to. Profil bude obrisan za 14 dana. Glavna posebnost Facebooka su brojne aplikacije koje se mogu dodati u profile. Tako je moguće imati virtualne kućne ljubimce, slati virtualna pića, darove, zagrljaje i čestitke, igrati videoigre (npr. CityVille) u Flashu, organizirati dražbe, rješavati psihološke testove i kvizove, dodavati omiljenu glazbu, komunicirati putem privatnih poruka te još mnogo toga.

Jedna od posebnosti Facebooka je mogućnost kontrole privatnosti svakog korisnika. Prema vlastitim željama korisnik može sakriti svoj profil i fotografije od nepoznatih ljudi. Unatoč tome, Facebook se tijekom svog postojanja našao na meti brojnih kritičara upravo zbog problema privatnosti korisnika, ali također i zbog pitanja cenzure. Kritike dolaze i zbog toga što su informacije koje korisnici odaju o sebi korištene za marketinška istraživanja, interne istrage sveučilišta i kompanija, pa čak i policije.